mandag, februar 05, 2007

Danmark har fået 27 nye byer i år.

og nogle af dem har sære navne. Her er listen

* Vassingerød
* Præstelodden
* Assendløse
* Gørslev
* Damsholte
* Tingsted
* Herritslev
* Vesterby
* Rø
* Gamborg
* Vejlby
* Bårdesø
* Østrup
* Hillerslev
* Orte
* Tumbøl
* Sæd By
* Endrup
* Handbjerg
* Enslev
* Ballen
* Grønhøj
* Flade
* Sønder Dråby
* Ørding
* Manna
* Hørby

Sæd er en genganger., Derudover er jeg også vild med Manna, Orte, Tumbøl og Flade. Nu skal vi bare ud og have billeder af de nye byskilte

10 kommentarer:

Anonym sagde ...

Du kunne altså godt have highlighted Ballen også!

Anonym sagde ...

Ja, og Tingsted

Kødfar sagde ...

sejt at du har Love med Forever Changes - god skive!

Jens sagde ...

Her er et par svenske perler:

Skumparp

Visnums - her har jeg desværre ikke noget billede, men den kan findes bl.a. på Wikipedia: Visnums kyrka.

Og så en dansk adresse der er langt ude på landet - Bagvejen i Udby.

Anonym sagde ...

Jeg synes Tarm skal med på listen :D

Henrik Dons Christensen sagde ...

Skumparp er fanme sjovt

Unknown sagde ...

Iøvrigt havde mine venner og jeg megen sjov med at køre rundt i det nordjyske. Der kom vi nemlig både forbi Thise og Manna........
Og Uggerhalne.

Anonym sagde ...

Nu er Tingsted som sådan ikke specielt...og handler det om Tingsted nær Nykøbing F, så har det ligget der i rigtig mange år..

Unknown sagde ...

ballen lydet heller ikke nyt i mine ører, det ligger på samsø og har gjort det i lang, lang, lang tid! men rigtig go tur derover for at ta et billed ;)

knud´s sagde ...

Hvis disse 27 navne er nye byer, så må der være flere af nogle af dem. I mange år har jeg kendt følgende:

Vejlby
Hillerslev
Sæd
Grønhøj
Flade
Sønder Dråbyt
Ørding
Hørby