lørdag, maj 06, 2006

Første mærkværdige bynavn

Mange mennesker i Danmark har et efternavn, som knytter sig til et bestemt sted. Nogle hedder Østergård, andre hedder Langer eller Østerby. Jeg er i den givtige situation, at mit navn, Dons, lægger navn til en landsby på fem huse +/- 5 stykker. Den er at finde ved Kolding lige omkring motorvejen, der går rundt om byen. Derfor er første input på bloggen med de sære navne såmænd mit eget bynavn.



Hvad navnet Dons egentlig betyder, har jeg ingen anelse om. Jeg ved, at den engelske fodboldklub Wimbledon bliver kaldt for "The Dons", men derudover er jeg blank.

2 kommentarer:

erland sagde ...

bittert du kun kan få en by opkaldt efter dig...
...jeg er sikker på at der ligger et helt tropisk paradis et eller andet sted derude (dernede) med det prægtige navn ERLAND.

Anonym sagde ...

Hmm,,, det er sgu da mig der bor i det grønne hus der. Velogmærket inden vi byggede om.. tak fordi du lod skiltet hænge. Det er der andre der ikke gør. Vi er dog flere huse end 5 i Dons :-)